Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Őszi napok a sóshartyáni iskolában 2011.

 

 

 ŐSZI NAPOK

A SÓSHARTYÁNI ISKOLÁBAN
Három napos projekt
2011. november 9-11.
A projekt címe: Őszi napok a Sóshartyáni Iskolában
A projekt ideje: 2011. november 9-11.
Helyszín: Gárdonyi Géza Általános Iskola Sóshartyáni Tagintézménye
Bevont tanulócsoport: 1-4. osztály
Időtartam: 3 nap
A projekt céljai:
Az őszi évszak jellemzőinek megfigyelése, megtapasztalása.
Az ősz megjelenése a képzőművészetben.
A természetes környezethez való pozitív viszonyulás kialakítása.
A minket körülvevő környezet értékeinek, szépségének megláttatása.
Környezetvédelem fontosságára nevelés
Az egészséges életmódra való igény kialakítása, a mozgás megszerettetése
A gyermekek kíváncsiságának felkeltése sokoldalú, önálló tapasztalatszerzés által.
Testi képességek fejlesztése
Értelmi képességek fejlesztése az ok-okozatis kapcsolatok felismertetésével
Kézműves foglalkozás segítségével a térbeli tájékozódás fejlesztése, az együttműködő készség fejlesztése, kreativitás, és az önkifejező képesség fejlesztése. 
Élményt nyújtó programok, tevékenységek biztosítása
 
Fejlesztendő kompetenciák:  
*      kommunikációs készség
*      szociális készségek (empátia, türelem, tolerancia)
*      együttműködő készség
*      figyelem, koncentráció
*      megfigyelő készség
*      kreativitás

 

 

Munkaformák, módszerek:
*      Cselekedtetés, megfigyelés, beszélgetés, beszéltetés, tanári kérdés, tanári közlés, magyarázat, ellenőrzés, értékelés
*      Frontális, páros, egyéni és csoportmunka
*      Differenciálás
*      Kooperatív technikák alkalmazása
*      Önálló ismeretszerzés, szövegalkotás
 
Programterv
Tevékenység
Időpont
Résztvevők
Felelősök
Eszközök
Az Őszi projekt megnyitása, tevékenységek ismertetése
2011. november 9. (de.)
Tagintézmény vezető                  1-4.osztályos gyerekek, osztályfőnökök, napközis nevelő
alsós osztályfőnökök
fényképezőgép
Mese-jóga
2011. november 9. (de.)
1- 4. osztályos tanulók
 
Dénes Dóra Tünde
fényképezőgép, magnó
Kincsvadászat
2011. november 9. (du.)
Uhrinné Juhász Andrea,         Oláh Annamária, Mulicza Zsuzsanna
fényképezőgép, színes papír, madzag, képek, feladatlapok, oklevelek,„kincsesláda”,
 
Barkácsol-Lak    Őszi kézműves délután
 
 
Megmozgat-Lak         (Aerobik)
2011. november 10. (du.)
Mulicza Zsuzsanna,
Szilágyi Kitti
Majorné Nagy Gyöngyvér
polár anyag, különböző anyagok, olló, ragasztó, gyűjtött termések, vízfesték, tempera,  wc papír guriga, sablonok, kosárfonó vessző, kötöző drót, zene, magnó, fényképezőgép,
 
Őszűző-futóverseny
2011. november 10. (de.)
tagintézmény vezető          Dénes Dóra Tünde
fényképezőgép, videó kamera, célszalag, oklevelek
Gyümölcssaláta készítése
2011. november 10. (de.)
osztályfőnökök
fényképezőgép, gyümölcsök, vágódeszka,vágóeszközök, salátástálak,szűrőkanál,terítő
Őszbúcsúztató -party
2011. november 10. (du.)
napközis nevelő, 1-4. osztályfőnökök
műanyag poharak, evőeszközök,zene, játékos feladatok
Projektzárás (Kiállítás)
2011. november 14.
tagintézmény vezető    1-8.osztályos gyerekek, osztályfőnökök, napközis nevelő
1-4. osztályfőnökök
kiállítandó alkotások, fényképezőgép, projektor,laptop, CD
 

 

 
Megvalósítás:
 
1. nap céljai, feladatai: Az őszi évszak jellemzőinek megfigyelése, megtapasztalása. A gyermekek kíváncsiságának felkeltése sokoldalú, önálló tapasztalatszerzés által.
 Ideje: 2011. november 9. (szerda)
A projekt első napját mesejóga nyitotta meg, tette különlegessé az alsós gyermekek számára, akik számára új, és élményszerű volt ez a tevékenység. A gyermekek mesés köntösbe öltöztetett jógagyakorlatokat végeztek.
Az oktatók a változatos mozgások, a nyugtató relaxáció megismertetése mellett a különböző állatok,meselények bőrébe bújtatták a gyermekeket,melyből a foglalkozás végén egy igazi állatmese kerekedett. A legkisebbektől kezdve a negyedikes tanulókig mindenki nagyon jól érezte magát ezen az órán.
Ez a nap azonban még bőven tartogatott meglepetéseket a gyerekek számára. Ebéd után ugyanis kincskeresők bőrébe bújva indultak útnak osztályfőnökeik vezetésével, hogy megleljék a Szőke Tündér varázslatos kincsét. A falu különböző helyszínein elrejtett játékos feladványok megfejtésével az osztályok egyre közelebb kerülhettek az áhított kincshez. A kincskeresés végén a gyermekek, és persze a pedagógusok is kellemesen elfáradva, de élményekkel gazdagon jutottak el a kijelölt kincslelőhelyhez, majd mindenki átvehette jutalmát a kedves Szőke Ősztündértől.
 
 
 

011.jpg

 

017.jpg

 

022.jpg

 

023.jpg

 

p1010984.jpg

 

p1010994.jpg

 

p1010938.jpg

 

p1010946.jpg

 

p1010949.jpg

 

p1010961.jpg

 
2. nap céljai, feladatai: Az ősz megjelenése a képzőművészetben.
Kézműves foglalkozás segítségével a térbeli tájékozódás fejlesztése, az együttműködő készség fejlesztése, kreativitás, és az önkifejező képesség fejlesztése. Testi képességek fejlesztése.
Ideje: 2011. november 10. (csütörtök)
Iskolánk tanulóitöbbféle tevékenységet is végeztek ezen a délutánon. Major Istvánné Nagy Gyöngyvér tanító néni vezetésével zenés tornán vettek részt a tornateremben, Szilágyi Kitti tanító néninél pedig az első és második osztályosok változatos formákat (levél, gomba, fa, süni) alakítottak ki különböző anyagokból, és csodaszép falvédőket készítettek. Mulicza Zsuzsanna napközis nevelő segítségével a harmadik – negyedik osztályban előkerültek az előző délutáni kincsvadászat során gyűjtött termések. A gyermekek kreativitása nem ismert határokat. Ezekből a termésekből ötletes őszi koszorúkat alkottak. A gallyak, levelek, tollak, bogyók segítségével igazi őszi varázslatot valósítottak meg. Legnagyobb örömünkre a szülők is segítségünkre voltak ebben. A tanulók végig aktívan tevékenykedtek, mindenki bekapcsolódott a csoport/osztály munkájába, a közös tevékenységekbe. A délután sikerét legfőképpen a gyerekek, de a szülők pozitív visszajelzései és jelenléte is igazolta. A délután megvalósította az előzetesen kitűzött célokat, hiszen a gyerekek a saját maguk által készített falvédők és koszorúk elkészítésével jobban megismerték az őszi évszak szépségeit. E mellett fejlődött a kreativitásuk, önkifejező képességük, és a zenés torna által a mozgáskultúrájuk is. Az összehangolt csapatmunka, valamint a megfelelő szervezés is hozzájárult, hogy egy sikeres délutánt zárhattunk. Köszönettel tartozunk a délután sikeréhez munkájukkal és segítő jelenlétükkel hozzájárult kollégáknak.
 
 
 p1020002.jpgp1020006.jpg
 

p1020009.jpg

 

p1020028.jpg

 

p1020032.jpg

 
 
3. nap céljai, feladatai: Az egészséges életmódra való igény kialakítása, a mozgás megszerettetése. A gyermekek kíváncsiságának felkeltése sokoldalú, önálló tapasztalatszerzés által.
Élményt nyújtó programok, tevékenységek biztosítása
Ideje: 2011. november 11. (péntek)
A projekt harmadik, egyben záró napja mozgalmasan indult. Az osztályok már lázban égtek, hiszen mindenki nagyon várta már, hogy elkészüljön az általuk összeállított gyümölcssaláta, melyet a délután folyamán egy zsűri értékel majd.
Az elsőstől a negyedikesig minden gyermek aktívan részt vett ebben a tevékenységben, melynek során nemcsak a gyümölcssaláta készítését sajátították el, de a gyümölcsök felépítéséről, jótékony hatásairól is sokat tanulhattak, valamint manuális, és együttműködő készségük is fejlődött.
Az egészséges életmódhoz a mozgás is hozzátartozik, ezért ezen a napon a tanulók, nemcsak a gasztronómiában, de gyorsaságban is összemérhették erejüket az Őszűzó-futóversenyen.
A délutáni Őszbúcsúztató-partin kihirdetésre kerültek a gyümölcssalátakészítő verseny, és a futóverseny eredményei.
A délután is a mozgás, az egészség jegyében telt. A gyerekek elfogyasztották az általuk készített gyümölcssalátákat, majd egy kis táncos mókázással mozgást csaltunk a péntek délutánba.
 

p1020057.jpg

 

p1020060.jpg

 

p1020065.jpg

 

p1020069.jpg

 

p1020044.jpg

 

p1020052.jpg

 

p1020079.jpg

 

p1020081.jpg

 

p1020090.jpg

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Projektzárás:
Ideje:2011.november 14. (hétfő)
 
Projektünket egy kisebb kiállítás zárta le, tette teljessé. A kiállítás anyagául szolgáltak a projektbe bevont évfolyamok szebbnél szebb őszi témájú munkái. A kiállított alkotások között voltak levélképek, gesztenyefigurák, mécses tartók, őszi képek, termésekből készített őszi koszorúk, háromdimenziós képek, valamint az első-második osztály keze munkáját dicsérő falvédők.
A kiállításon a gyerekek büszkén, és rendkívül izgatottan mutatták egymásnak saját munkáikat.
A kiállítás zárásaként a gyermekek megtekinthették az őszi napok alatt készült fotókat. Nagy volt a meglepetés, az izgalom, mikor feltűntek egy-egy képen kincskeresés, gyümölcssaláta készítés közben, vagy éppen a futóverseny nyerteseként.
 
A projekt értékelése:
A projekt gyakorlati megvalósítása megerősített bennünket, hogy egy olyan témát dolgoztunk fel, mely nemcsak felkelti a gyermekekben rejtőző kíváncsiságot, de nagyban épít a már meglévő ismeretekre, tudásanyagra is. Ez által minden gyermek be tudott kapcsolódni a tanórai, és tanórán kívüli tevékenységekbe.
A projekt az általunk kitűzött célokat elérte, megvalósította. A sok színes program, a változatos tevékenységek sora nemcsak érdekessé, de élményszerűvé is tette az őszi témakört a gyermekek számára. Így kicsit másképp, a tanulás új módszereit, lehetőségeit felfedezve jutottak a gyerekek új ismeretekhez, önálló tapasztalatokhoz, s nem utolsó sorban számtalan közös élményhez is.
Az értékelések során mind a gyerekek részéről, mind pedig a szülők részéről pozitív visszajelzéseket, megnyilvánulásokat kaptunk.
A gyerekek, és mi alsós tanító nénik pedig a három nap folyamán nagyon jól éreztük magunkat.
A tudatos tervezésnek, szervezésnek, az összehangolt, egymásra épülő, és egymást segítő munkánknak köszönhetően sikeres három napos projektet zártunk.